wtorek, 25 marca 2014

The Blower's Daughter



Niektóre piosenki Damiena Rice'a są bardzo poruszające. Nie wyobrażam sobie, żeby mógł pisać takie piosenki TAK O. Przyjrzałam się bliżej piosence "The Blower's Daughter" i znalazłam coś całkiem całkiem ciekawego. Podobno, zanim zajął się śpiewaniem, pracował jako telemarketer, próbując sprzedawać ludziom różne badziewie. Wiadomo, ani nie była to praca przyjemna, ani satysfakcjonująca. I tak mijały dni panu R. , pewnie był coraz bardziej smutny i smutny, aż pewnego dnia, kiedy telefon odebrała jakaś Kobieta, wywiązała się rozmowa. Dobrze się im rozmawiało, o swoich marzeniach, nadziejach, różnych historyjkach z życia. Dlatego zawsze, kiedy był w pracy, dzwonił do tajemniczej Kobiety i rozmawiali. Do czasu, aż Kobieta przestała odbierać. Zakochany już wtedy R. postanowił ją odnaleźć, co nie było takie łatwe, bo rzecz działa się w latach 90tych, więc przed epoką facebooka itp. Jednak znalazł adres! Lecz co się okazało? Że tajemniczą Kobietą była zaledwie 16letnia dziewczyna, która podczas wakacji rozmawiała z nim godzinami, żeby zabić nudę - czyli wykorzystywała go jako rozrywkę, nadszedł czas wrócić do szkoły, więc przestała odbierać. Zrozpaczony Rice napisał o tym piosenkę, właśnie "The Blower's Daughter" .

A czemu "blower" ? Ma to wiele znaczeń, zależnie od kontekstu, aczkolwiek doczytałam się, że to dawne określenie telefonu, którego jeszcze czasem używają Brytyjczycy.


Ile w tym wszystkim prawdy? Nie wiadomo ;) Wiadomo jednak, że piosenka zacna.

Damien Rice - The Blower's Daughter




2 komentarze:

  1. ciekawe... romantyczne.Nigdy nie wyrosnę z romantycznych marzeń ,że coś takiego przydarza się mi.

    Ten Artysta kojarzy mi się z piosenką "9 Crimes": http://www.youtube.com/watch?v=EDn7-xC2A8E
    Z mroźnym dniem na wyciągu narciarskim. Kiedy to słuchałam jej na mp3 dzieląc słuchawki z Jednym Młodym Mężczyzną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam bym wolała, żeby mi się tak nie przydarzyło ;D 9 crimes <3

    OdpowiedzUsuń